Dyrekcja Primavera Jastrzębia Góra będzie wysoko cenić sobie Państwa współpracę w przestrzeganiu poniższego Regulaminu, dzięki któremu zapewniamy Państwu bezpieczeństwo i najwyższy komfort pobytu.
REGULAMIN REZERWACJI PRIMAVERA JASTRZĘBIA GÓRA
z dnia 21.06.2024
1. Za rezerwację, strony rozumieją umowę o świadczeniu usług turystycznych, w której Wykonawca zobowiązuje się do udostępnienia Klientowi pokoju w Primavera Jastrzębia Góra dla oznaczonej w rezerwacji liczby osób, w oznaczonym terminie, na zasadach określonych w niniejszym regulaminie oraz w ofercie z której Klient korzysta.
2. Dane organizatora usług Turystycznych, zwanego dalej Wykonawcą:
Primavera Hotele Sp. z o.o. z siedzibą w Gdyni przy ul. Czesława Niemena 2/U1, 81-603 Gdynia, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku, VIII Wydział Gospodarczy KRS pod nr 0000873446, NIP 9581712384, REGON 387690520, kapitał zakładowy: 100 000 PLN.
3. Klientem jest podmiot, który poprzez dokonanie rezerwacji akceptuje warunki niniejszego regulaminu i zawiera umowę o świadczenie usług turystycznych, o której mowa w pkt. 1.
4. Zgłoszenia rezerwacyjnego Klient może dokonać telefonicznie, mailem, za pomocą aplikacji Messenger lub poprzez system rezerwacyjny dostępny na stronie internetowej www.primaveraspa.pl.
5. Po otrzymaniu zgłoszenia rezerwacyjnego Wykonawca potwierdzi dokonanie rezerwacji mailem, w którym poinformuje Klienta o nadanym numerze rezerwacji. Do chwili otrzymania przez Klienta potwierdzenia dokonania rezerwacji, rezerwację uznaje się za niedokonaną.
6. Klient zobowiązany jest do zapłaty zadatku w wysokości 30% lub 100% wartości umowy (w zależności od wybranej oferty) w terminie podanym w potwierdzeniu dokonania rezerwacji, o którym mowa w pkt 5. Nie wpłacenie zadatku w wyznaczonym terminie powoduje anulowanie rezerwacji i nie wywołuje skutków dla żadnej ze stron. Wpłacanie zadatku oznacza akceptację przez Klienta warunków zawartych w niniejszym regulaminie.
7. Zadatek nie podlega zwrotowi, chyba że w treści danej oferty zapisane zostało inaczej.
8. Klient zobowiązany jest do zapłaty ceny, odpowiadającej wartości umowy, pomniejszonej o wpłacony zadatek, najpóźniej pierwszego dnia pobytu (chyba, że klient dokonał przedpłaty w wysokości 100%). Jeżeli klient dokonał zapłaty przelewem bankowym powinien najpóźniej w dniu przyjazdu okazać potwierdzenie dokonania przelewu.
9. Dopiero po dokonaniu zapłaty, o której mowa w pkt. 8 recepcja wyda Klientowi klucze do pokoju. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Wykonawca może wyrazić zgodę na zapłatę ceny w późniejszym terminie. Zgoda na zapłatę ceny w późniejszym terminie wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.
10. W przypadku rezygnacji Klienta z częściowego wykonania umowy po odebraniu kluczy do pokoju, kwestia zwrotu części świadczenia pieniężnego zależy od indywidualnego rozstrzygnięcia w danej konkretnej sprawie i nastąpi w zgodności z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
11. Dla rozstrzygnięcia istotne mogą być (przykładowo) kwestie takie jak:
a) znalezienie przez Wykonawcę nowego Klienta, na miejsce Klienta, który zrezygnował z pobytu,
b) szczególnie uzasadnione wypadki, jeśli rezygnacja jest spowodowana (udokumentowaną) nadzwyczajną sytuacją po stronie Klienta, której nie można było wcześniej przewidzieć,
c) istotne naruszenie Umowy przez Wykonawcę.
12. Niestawienie się Klienta w obiekcie w drugim dniu pobytu do godziny 07:00 oznacza jego zgodę na anulowanie rezerwacji i wystąpienie postronnie Wykonawcy prawa do zatrzymania zadatku. Anulowanie rezerwacji w takim przypadku nastąpi automatycznie, a Wykonawca ma prawo zarezerwować pokój będący przedmiotem umowy na rzecz innego klienta.
13. W przypadku zakupu karty podarunkowej lub voucherów usługowych, Klient jest zobowiązany do zapłaty całości kwoty poprzez:
a) dokonanie przelewu na rachunek bankowy,
b) płatność gotówką.
14. Karta podarunkowa / voucher usługowy nie podlega wymianie na gotówkę.
15. Klientowi nie przysługuje prawo otrzymania gotówki w przypadku zmiany przez Klienta wyboru świadczenia (po wcześniejszym jego otrzymaniu i rozliczeniu), chyba że zmiana następuje z woli lub winy Wykonawcy.
16. W przypadku zwrotów na konta zagraniczne pobierana jest opłata za przelew w wysokości 25 zł.
Primavera Jastrzębia Góra zastrzega sobie prawo do ostatecznej interpretacji powyższego regulaminu
REGULAMIN POBYTU W PRIMAVERA JASTRZĘBIA GÓRA
Dyrekcja Primavera Jastrzębia Góra Primavera Hotele Sp. z o.o. z siedzibą w Gdyni przy ul. Czesława Niemena 2/U1, 81-603 Gdynia, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku, VIII Wydział Gospodarczy KRS pod nr 0000873446, NIP 9581712384, REGON 387690520, kapitał zakładowy: 100 000 PLN. będzie wysoko cenić sobie Państwa współpracę w przestrzeganiu poniższego Regulaminu, dzięki któremu zapewniamy Państwu bezpieczeństwo i najwyższy komfort podczas Państwa pobytu w obiekcie Primavera Jastrzębia Góra. Wszelkiego rodzaju informacji i pomocy udzieli Państwu całodobowa Recepcja pod wewnętrznym numerem telefonu: 500.
§ 1 Przedmiot Regulaminu
1. Poniższy Regulamin określa zasady świadczenia usług, odpowiedzialności oraz przebywania na terenie obiektu i jest integralną częścią umowy do której zawarcia dochodzi poprzez podpisanie karty meldunkowej jak również poprzez dokonanie rezerwacji i/albo zapłatę zadatku lub całej należności za pobyt w obiektu. Dokonując czynności wymienionych w zdaniu poprzednim Gość potwierdza, iż zapoznał się i akceptuje warunki Regulaminu.
2. Regulamin obowiązuje wszystkie osoby przebywające na terenie obiektu.
3. Regulamin dostępny jest do wglądu w Recepcji obiektu i w każdym pokoju (udostępniony pod kodem QR).
§ 2 Doba hotelowa
1. Pokój wynajmowany jest na doby hotelowe.
2. Doba hotelowa rozpoczyna się o godzinie 16.00 lub w zależności od danej oferty i kończy o godzinie 10.00 w dniu wyjazdu lub w zależności od danej oferty. Nieopuszczenie przez Gościa pokoju w wyznaczonym terminie zobowiązuje go do opłaty specjalnej odpowiadającej 150% ceny za każdą rozpoczętą dobę. Za rozpoczęcie doby hotelowej w takim przypadku uznaje się godz. 10:15.
3. Życzenie przedłużenia pobytu poza okres wskazany w dniu przyjazdu należy zgłosić do godziny 10:00 dnia, w którym upływa termin wynajmu pokoju, co jednak nie wiąże obiektu.
4. Obiekt uwzględni życzenie Gościa w miarę dostępności lub udzieli pomocy w znalezieniu innego obiektu.
5. Obiekt zastrzega sobie prawo do odmowy przedłużenia pobytu Gościa w obiektu, w przypadku nie dokonania wcześniej pełnej płatności za dotychczasowy okres pobytu oraz w przypadku nieprzestrzegania Regulaminu.
6. Opłata za przedłużenie doby hotelowej wynosi 100% płatności za dobę.
§ 3 Rezerwacja i meldunek
1. Podstawą zameldowania Gościa jest okazanie w Recepcji dokumentu tożsamości z fotografią oraz podpisanie karty meldunkowej. Obiekt informuje, że dokument tożsamości Gościa nie jest kserowany lub skanowany.
2. Gość obiektu nie może przekazywać pokoju osobom trzecim nawet jeśli nie upłynął okres, za który uiścił należną za pobyt opłatę.
3. Osoby niezameldowane w obiekcie mogą przebywać gościnnie w pokoju od godz. 6.00 do 22.00.
4. Obiekt może odmówić przyjęcia Gościa, który podczas poprzedniego pobytu rażąco naruszył Regulamin pobytu wyrządzając szkodę w mieniu obiektu lub innych Gości albo szkodę na osobie Gości, pracowników obiektu albo innych osób przebywających w obiekcie albo też w inny sposób zakłócił spokojny pobyt Gości lub funkcjonowania obiektu.
5. Rezerwacja ma ważność do godziny 7:00 następnego dnia przyjazdu, o ile Gość nie poinformował obiektu o późniejszym przyjeździe.
6. W przypadku nie odwołania rezerwacji pokoju w terminie do godz. 7:00 następnego dnia przyjazdu lub w przypadku nie dotarcia Gościa w zaplanowanym terminie do obiektu, obiekt obciąży Gościa za pierwszą dobę hotelową.
7. W przypadku rezygnacji Gościa z pobytu w trakcie trwania doby, obiekt rozpozna sprawę indywidualnie i zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
§ 4 Usługi i usługi dodatkowe
1. Obiekt świadczy usługi zgodnie ze swoją kategorią i standardem. W przypadku zastrzeżeń prosimy o jak najszybsze zgłaszanie ich Recepcji obiektu pod wewnętrznym numerem telefonu 500, co umożliwi pracownikom reakcję i poprawę standardu świadczonych usług. Zgłoszenie wad w świadczonej usłudze w późniejszym terminie może mieć wpływ na ograniczenie odpowiedzialności obiektu w takim zakresie, w jakim uniemożliwiło pracownikom reakcję polegającą na usunięciu tej wady.
2. Obiekt ma obowiązek zapewnić:
a) warunki pełnego i nieskrępowanego wypoczynku Gościa,
b) bezpieczny pobyt, w tym bezpieczeństwo zachowania tajemnicy informacji o Gościu,
c) profesjonalną obsługę w zakresie wszystkich usług świadczonych w obiekcie,
d) sprzątanie pokoju i wykonywanie niezbędnej naprawy urządzeń podczas nieobecności Gościa, lub w jego obecności tylko gdy wyrazi takie życzenie,
e) sprawną pod względem technicznym usługę; w przypadku wystąpienia usterek, obiekt dołoży starań, aby – w miarę posiadanych możliwości – zamienić pokój lub w inny sposób złagodzić niedogodności.
3. Dodatkowo na życzenie Gościa obiekt świadczy nieodpłatnie poniższe usługi:
a) udzielanie informacji związanych z pobytem i podróżą,
b) budzenie o wyznaczonej godzinie,
c) zamawianie taxi,
d) przechowanie bagażu Gościa,
e) przechowanie pieniędzy i przedmiotów wartościowych w czasie pobytu Gościa w obiekcie, w depozycie Recepcji z zastrzeżeniem § 6 ust. 4 Regulaminu.
4. Na życzenie Gościa przebywającego w obiekcie z małym dzieckiem, w miarę dostępności, do pokoju wstawiane jest odpłatnie łóżeczko.
5. Możliwość korzystania ze SPA, siłowni, kręgielni opisana została w odrębnych regulaminach
§ 5 Odpowiedzialność Gości
1. W pokoju i pozostałych częściach obiektu, dzieci do lat 12 mogą przebywać tylko pod nadzorem opiekunów prawnych. Opiekunowie prawni ponoszą pełną odpowiedzialność materialną za wszelkie szkody przedmiotów wyposażenia i urządzeń technicznych powstałe w wyniku działania dzieci.
2. Gość obiektu ponosi pełną odpowiedzialność materialną za wszelkiego rodzaju uszkodzenia lub zniszczenia przedmiotów wyposażenia i urządzeń technicznych obiektu powstałe z winy jego lub przebywających z nim osób lub go odwiedzających. Obiekt zastrzega sobie możliwość obciążenia finansowego Gościa za wyrządzone szkody po jego wyjeździe.
3. W przypadku naruszenia postanowień Regulaminu, obiekt może odmówić świadczenia usług osobie, która je narusza. Osoba taka zobowiązana jest do niezwłocznego zastosowania się do żądań obiektu, uregulowania należności za dotychczasowe świadczenia, do zapłaty za ewentualne zniszczenia oraz do opuszczenia obiektu.
4. Każdorazowo opuszczając pokój Gość powinien za względów bezpieczeństwa zamknąć okno, wyłączyć telewizor, zgasić światło, zamknąć krany oraz sprawdzić zamknięcie drzwi.
5. Obiektowi przysługuje ustawowe prawo zastawu na rzeczach wniesionych przez Gościa do obiektu w razie opóźniania się Gościa z uregulowaniem płatności za pobyt lub nieuregulowania należności za świadczone usługi.
§ 6 Odpowiedzialność obiektu
1. Odpowiedzialność obiektu z tytułu uszkodzenia lub utraty rzeczy wniesionych przez osoby korzystające z jego usług określona jest przepisami Kodeksu Cywilnego.
2. Gość powinien powiadomić Recepcję o powstałej szkodzie niezwłocznie po jej stwierdzeniu.
3. Obiekt odpowiada z tytułu uszkodzenia lub utraty pieniędzy, papierów wartościowych i kosztowności przedmiotów mających wartość naukową lub artystyczną wyłącznie jeśli przedmioty te zostaną złożone na przechowanie do depozytu, znajdującego się w Recepcji.
4. Obiekt ma prawo odmowy przyjęcia na przechowanie w depozycie pieniędzy, papierów wartościowych
i kosztowności lub przedmiotów mających wartość naukową lub artystyczną lub innych przedmiotów, jeśli zagrażają one bezpieczeństwu lub mają zbyt dużą wartość. Obiekt może również odmówić przyjęcia na przechowanie przedmiotów wielkogabarytowych.
5. Każdy z pokoi wyposażony jest w sejf. Zwracamy uwagę, aby w miarę możliwości przedmioty wartościowe niezdeponowane na recepcji przechowywać w sejfie pokojowym. Pozostawienie takich przedmiotów na wierzchu w razie stwierdzenia kradzieży może zostać uznane za rażące niedbalstwo i mieć wpływ na ograniczenie odpowiedzialności odszkodowawczej obiektu.
6. Obiekt nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenie lub utratę samochodu lub innego pojazdu należącego do Gościa, przedmiotów w nim pozostawionych oraz żywych zwierząt niezależnie od tego czy pojazdy te zostały zaparkowane na parkingu obiektu.
§ 7 Zwrot rzeczy pozostawionych
1. Przedmioty osobistego użytku pozostawione w obiekcie przez Gościa będą wysyłane na adres wskazany przez Gościa, na jego koszt. W przypadku nie otrzymania takiej dyspozycji obiekt ma obowiązek przechować pozostawione przedmioty przez okres 1 miesiąca. Artykuły spożywcze nie będą przechowywane.
§ 8 Cisza nocna
1. Cisza nocna obowiązuje od godziny 22.00 do 6.00.
§ 9 Reklamacje
1. W przypadku zauważenia uchybień w jakości świadczonych usług Goście mają prawo do składania reklamacji.
2. Wszelkie Reklamacje przyjmuje Recepcja przez 24 godziny na dobę.
3. Reklamacja powinna zostać złożona niezwłocznie po zauważeniu uchybień w jakości świadczonych usług.
§ 10 Postanowienia końcowe
1. Za dodatkową opłatą obiekt akceptuje zwierzęta w pokojach, jednakże właściciel zwierzęcia zobowiązany jest do prowadzenia go na uwięzi i usuwania wszelkich nieczystości pozostawionych przez zwierzę. Chęć przebywania w obiekcie ze zwierzęciem prosimy zgłaszać w momencie dokonywania rezerwacji oraz meldowania. Zasady pobytu ze zwierzętami opisane zostały w odrębnym regulaminie.
2. Parking na terenie obiektu jest parkingiem płatnym.
3. W obiekcie obowiązuje całkowity zakaz palenia. Miejscami wyznaczonymi do palenia jest teren przed głównymi wejściami przy popielnicach. Obiekt za nieprzestrzeganie zakazu palenia będzie egzekwował uiszczenie opłaty w wysokości 500 zł. Uprzedzamy również, że uruchomienie alarmu pożarowego skutkuje automatycznym powiadomieniem straży pożarnej, która w takiej sytuacji ma obowiązek wysłać grupę na miejsce zdarzenia. W takim przypadku opłata za nieuzasadnione uruchomienie alarmu może wynieść do 5000 zł.
4. Ze względu na bezpieczeństwo przeciwpożarowe zabronione jest używanie grzałek, żelazek elektrycznych, czajników bezprzewodowych i podobnych przedmiotów nie stanowiących wyposażenia pokoju.
5. Na terenie obiektu nie można przechowywać ładunków niebezpiecznych, broni i amunicji, materiałów łatwopalnych, wybuchowych ani iluminacyjnych.
6. Zakazuje się w obiekcie akwizycji i sprzedaży obnośnej, jak również działalności hazardowej.
7. Gość nie będzie powodować, a obiekt nie będzie pozwalał na powodowanie nadmiernego hałasu na terenie obiektu, wydostawanie się nieprzyjemnych zapachów z pokoju, ani w inny sposób przeszkadzał czy szkodził pozostałym Gościom obiektu.
8. Gościom nie wolno dokonywać w pokojach jakichkolwiek zmian w umeblowaniu jak i ich wyposażeniu.
9. W przypadku naruszenia przez Gościa postanowień niniejszego Regulaminu, niestosowania się do zaleceń personelu, niestosowania się do zasad bezpieczeństwa, obiekt zastrzega sobie prawo do odmowy dalszego świadczenia usług oraz wymeldowania Gościa bez możliwości zwrotu zapłaconej ceny za całość pobytu.
§ 11 Informacje o danych osobowych
1. Administratorem danych osobowych Gościa jest Primavera Hotele Sp. z o.o. z siedzibą w Gdyni przy ul. Czesława Niemena 2/U1, 81-603 Gdynia, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku, VIII Wydział Gospodarczy KRS pod nr 0000873446, NIP 9581712384, REGON 387690520, kapitał zakładowy: 100 000 PLN..
2. Dane osobowe Gościa są przetwarzane na podstawie zawartej pomiędzy Gościem a obiektem umowy o świadczenie usług hotelarskich. Celem przetwarzania danych osobowych jest świadczenie usług hotelarskich, SPA lub innych podobnych usług, które na życzenie Gościa są świadczone przez obiekt. Ponadto, dane osobowe Gościa mogą być przetwarzane przez monitoring wizyjny wykorzystywany w obiekcie. Celem stosowania monitoringu wizyjnego jest ochrona Gościa oraz innych osób przebywających na terenie obiektu lub w jego okolicy.
3. Obiekt informuje że podanie danych osobowych jest wymogiem umownym, jak i ustawowym (przy dokumentowaniu sprzedaży dokonanej na rzecz Gościa fakturą VAT). Brak podania danych osobowych uniemożliwia zawarcia umowy z obiektem, jak również uniemożliwia wystawienie faktury VAT.
4. Obiekt informuje, że każdy gość ma prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz ich poprawiania i aktualizacji. Każdy Gość ma również prawo do przenoszenia danych, wniesienia sprzeciwu odnośnie przetwarzania oraz do usunięcia danych osobowych, jeżeli zachodzą ku temu podstawy prawne.
5. Obiekt informuje, że dane osobowe Gościa będą przechowywane przez cały okres świadczenia usługi hotelarskiej na rzecz Gościa, jak również dane będą przechowywane przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń, w tym roszczeń podatkowych i cywilnych. Natomiast dane osobowe przetwarzane przez monitoring wizyjny będą przechowywane przez okres 30 dni, chyba że zajdą szczególne okoliczności (np. wypadek), w związku z którymi nagrania z monitoringu będą przechowywane przez dłuższy czas.
6. Obiekt informuje, że dane osobowe Gościa mogą być ujawniane następującym kategoriom odbiorców:
a) firmom księgowym i audytorskim współpracującym z obiektem,
b) prawnikom współpracującym z obiektem,
c) firmom ubezpieczeniowym współpracującym z obiektem,
d) firmom informatycznym i firmom zapewniających wsparcie i zarządzanie infrastruktury IT obiektu,
e) firmom kurierskim i pocztowym,
f) biurom podróży.
7. Obiekt informuje o prawie wniesienia skargi do organu nadzorczego nadzorującego sposób przetwarzania danych osobowych.
8. W przypadku zarezerwowania noclegu w obiekcie za pośrednictwem biura podróży lub portalu rezerwacyjnego, kategorie danych osobowych Gościa przekazane do obiektu przez te podmioty mogą obejmować w szczególności imię i nazwisko, datę pobytu, adres e-mail, numer telefonu Gościa. O dokładnym źródle, z którego obiekt pozyskał dane osobowe Gościa można uzyskać informacje w recepcji.
Primavera Jastrzębia Góra zastrzega sobie prawo do ostatecznej interpretacji powyższego regulaminu
REGULAMIN POBYTU ZE ZWIERZĘTAMI W PRIMAVERA JASTRZĘBIA GÓRA
1. Podstawowym warunkiem przyjazdu czworonoga do Primavera Jastrzębia Góra jest zgłoszenie tego faktu w momencie rezerwacji terminu. Zgodę na pobyt zwierzęcia wydaje Dyrekcja obiektu lub upoważniona przez nią osoba, kierując się bezpieczeństwem i komfortem pozostałych Gości.
2. W Primavera Jastrzębia Góra mogą przebywać tylko zwierzęta domowe (nieagresywne psy oraz koty).
3. Właściciel zwierzęcia zobowiązany jest posiadać aktualną książeczkę zdrowia zwierzęcia z aktualnymi szczepieniami i poświadczeniem odrobaczenia.
4. Zwierzęta na terenie obiektu powinny być wyprowadzane na smyczy pod opieką i nadzorem właściciela, bądź osoby upoważnionej, w sposób uniemożliwiający ich ucieczkę, niszczenie mienia lub spowodowanie zagrożenia dla innych osób i zwierząt.
5. Zabrania się wprowadzania zwierząt do punktów gastronomicznych, rekreacyjnych, oraz na teren placu zabaw dla dzieci. Uwaga: nie dotyczy psów przewodników.
6. Właściciele psów są zobowiązani do sprzątania nieczystości pozostawionych przez psy na terenie oraz w otoczeniu obiektu. Właściciele kotów muszą posiadać kuwetę z piaskiem
i opróżniać ją do plastikowej torby, którą następnie będą wyrzucać do pojemnika wskazanego przez pracownika recepcji Primavera Jastrzębia Góra.
7. Zaleca się by zwierzęta w pokoju przebywały w specjalistycznych klatkach lub transporterach, dobranych odpowiednio do wielkości zwierzęcia. W innym wypadku wymagane jest posiadanie przynajmniej posłania dla zwierzęcia.
8. Niedopuszczalne jest wykorzystywanie hotelowych ręczników oraz pościeli dla potrzeb zwierząt, przebywanie zwierzęcia na łóżku i sofach oraz załatwianie potrzeb fizjologicznych w pokojach.
9. Wszystkie szkody w mieniu obiektu bądź mieniu innych Gości spowodowane przez zwierzę będą wyceniane przez Dyrekcję Primavera Jastrzębia Góra, a ich kosztami będą obciążeni właściciele zwierzęcia.
10. Żadne ze zwierząt nie powinno być pozostawione samo w pokoju dłużej, niż wynika to z jego indywidualnych potrzeb fizjologicznych lub jeżeli swoim zachowaniem może zakłócać wypoczynek innych Gości.
11. W przypadku, gdy pracownicy Primavera Jastrzębia Góra będą mieli uzasadnione podejrzenia, że pozostawione w pokoju zwierzę zakłóca pobyt innych Gości, niszczy mienie, bądź może spowodować sytuację zagrożenia dla siebie lub innych Gości, Dyrekcja obiektu będzie starała się skontaktować z właścicielem w celu rozwiązania problemu. Gdy kontakt będzie niemożliwy, Primavera Jastrzębia Góra zastrzega sobie możliwość wejścia personelu do pokoju Gościa, również z ewentualną pomocą odpowiednich służb i usunięcia zwierzęcia z obiektu. Wszystkie koszty wynikłe z powyższych czynności pokrywa właściciel zwierzęcia.
12. Sprzątanie pokoju, w którym zakwaterowane jest zwierzę jest obligatoryjne i odbywa się wyłącznie podczas obecności właściciela lub gdy zwierzę przebywa poza pokojem. Prosimy o kontakt z Recepcją w celu ustalenia godzin sprzątania.
13. Koszt pobytu zwierzęcia określony jest w cenniku usług hotelowych.
14. Obiekt zastrzega sobie prawo skrócenia pobytu Gości, którzy nie stosują się do powyższych zasad.
15. Za niepoinformowanie recepcji obiektu o posiadaniu zwierzęcia w pokoju, zostanie nałożona kara w wysokości 150 zł / dobę.
16. Primavera Jastrzębia Góra zastrzega sobie prawo do ostatecznej interpretacji powyższego regulaminu.
I. CZĘŚĆ OGÓLNA
1. Park Wodny Primavera Jastrzębia Góra dla gości na pobytach jest czynny codziennie w godzinach 8:00 – 21:00 dla osób dorosłych oraz 9:00 – 21:00 dla dzieci. Goście z zewnątrz korzystają z Parku Wodnego codziennie w godzinach 9:00 – 21:00.
2. Właścicielem Strefy Basenowej jest Primavera Jastrzębia Góra.
Primavera Hotele Sp. z o.o. z siedzibą w Gdyni przy ul. Czesława Niemena 2/U1, 81-603 Gdynia, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku, VIII Wydział Gospodarczy KRS pod nr 0000873446, NIP 9581712384, REGON 387690520, kapitał zakładowy: 100 000 PLN.
3. Przed wejściem na teren hali basenowej oraz rozpoczęciem korzystania z poszczególnych urządzeń należy zapoznać się z niniejszym regulaminem oraz instrukcjami użytkowania atrakcji basenowych i innych urządzeń oraz stosować się do nich w czasie pobytu na terenie obiektu.
4. Osoby przebywające na terenie obiektu, naruszające porządek publiczny, dobre obyczaje, w tym używające wulgaryzmów, stwarzające zagrożenie dla innych osób przebywających w obiekcie, a także osoby nie stosujące się do przepisów niniejszego regulaminu, do zaleceń służb porządkowych, pracowników, a w szczególności ratowników mogą zostać usunięte z terenu obiektu. Wszystkie osoby znajdujące się na terenie obiektu zobowiązane są do bezzwłocznego podporządkowania się nakazom ratowników.
5. Na terenie obiektu obowiązuje zakaz:
– palenia papierosów oraz spożywania napojów alkoholowych,
– wnoszenia ostrych narzędzi oraz innych przedmiotów niebezpiecznych,
– wnoszenia do hali basenowej żywności oraz innych towarów w opakowaniach szklanych,
– wprowadzania i przebywania zwierząt,
– wstępu osób, których stan wskazuje na spożycie alkoholu lub innych środków odurzających,
– wprowadzania wózków dziecięcych.
6. Wstęp do Strefy Saun dostępny jest dla osób powyżej 18 roku życia. W godzinach 11:00 – 13:00 z sauny mogą korzystać również osoby niepełnoletnie. Dzieci muszą przebywać pod opieką osoby dorosłej.
II. KORZYSTANIE ZE STREFY BASENOWEJ PRZEZ GRUPY ZORGANIZOWANE
1. Organizator pobytu grupy ponosi odpowiedzialność za skutki zachowania jej uczestników.
2. Grupy zorganizowane muszą mieć co najmniej jednego „nie kąpiącego się” opiekuna na 15 uczestników, odpowiedzialnego za swoich podopiecznych przez cały czas przebywania na terenie obiektu.
3. Opiekun grupy przed wejściem na halę basenową zobowiązany jest zapoznać członków grupy z niniejszym regulaminem.
4. Opiekun grupy przed i po zajęciach zobowiązany jest przeprowadzić zbiórkę w celu sprawdzenia ilości osób.
5. Opiekun grupy po wejściu na basen zobowiązany jest skontaktować się z najbliższym ratownikiem celem zgłoszenia rozpoczęcia korzystania ze strefy basenowej.
6. Zajęcia muszą odbywać się pod opieką instruktorów pływania i ratowników.
7. Zajęcia grupowe odbywają się według ściśle określonego harmonogramu dostępnego w recepcji głównej.
III. ZASADY KORZYSTANIA Z HALI BASENOWEJ
1. W hali basenowej obowiązuje wyłącznie strój kąpielowy, dla kobiet strój kąpielowy jedno lub dwuczęściowy, dla mężczyzn kąpielówki lub spodenki kąpielowe. Po przekroczeniu szatni obowiązuje obuwie kąpielowe (klapki itp.).
2. Dzieci noszące pieluchy powinny mieć założone jednorazowe pieluchy przeznaczone do kąpieli.
3. Każdy użytkownik zobowiązany jest przed wejściem do hali basenowej do dokładnego umycia całego ciała.
4. Przy korzystaniu z atrakcji hali basenowej, należy bezwzględnie przestrzegać instrukcji i oznakowań (piktogramów) oraz stosować się do poleceń obsługi.
5. Na terenie hali basenowej zabrania się:
– biegania,
– wpychania i wrzucania do wody innych użytkowników, a także wszelkich innych zachowań zagrażających bezpieczeństwu,
– przebywania osób, których stan wskazuje na spożycie alkoholu lub podobnie działających środków,
– wszczynania fałszywych alarmów,
– wchodzenia na rzeźby, balustrady, stanowiska ratowników, murki okalające baseny, kwietniki, skały oraz inne urządzenia nie służące do tego celu,
– skakania do wody, z wyjątkiem zajęć zorganizowanych,
– nurkowania, z wyjątkiem zajęć zorganizowanych,
– używania sprzętu ratowniczego do innych celów niż jest przeznaczony,
– spożywania artykułów żywnościowych na terenie szatni przebieralni, hali basenowej, z wyłączeniem barku mokrego i strefy wokół niego,
– wrzucanie do wody naczyń, resztek jedzenia i wszelkich przedmiotów nie służących zwyczajowo do zabawy w wodzie,
– zanieczyszczania wody basenowej,
– umieszczania w nieckach basenów leżaków i krzeseł.
6. Osoby znajdujące się w pogorszonym stanie zdrowia, sprawności bądź samopoczuciu, a także kobiety w ciąży, winny korzystać z urządzeń hali basenowej stosownie do ich aktualnego stanu zdrowia i ze szczególną ostrożnością, a za ewentualne negatywne skutki uchybienia tej powinności właściciel strefy basenowej nie ponosi odpowiedzialności.
7. Dzieci do 13 roku życia mogą przebywać na terenie hali basenowej oraz kąpać się wyłącznie pod opieką osób pełnoletnich.
8. Wszelkie zagrożenia i ewentualne nieprawidłowości należy zgłaszać niezwłocznie najbliższemu ratownikowi.
9. Gość jest zobowiązany do zostawienia swoich rzeczy w wyznaczonych szafkach w szatniach i zamykanie tych szafek. Za rzeczy pozostawione na terenie hali basenowej właściciel strefy basenowej nie ponosi odpowiedzialności.
10. Szafki dla gości hotelowych znajdują się w części basenowej (nie w szatni) i nie są zamykane. Wartościowe rzeczy należy pozostawić w pokoju. Karty / klucze do pokoju należy zdeponować w recepcji.
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
PODMIOTU LECZNICZEGO „Drejk Kaźmierczak Spółka Komandytowa”
Niniejszy regulamin został ustalony na podstawie art. 23 ust. 1 oraz art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej przez kierownika podmiotu leczniczego.
1.POSTANOWIENIA OGÓLNE
Niniejszy regulamin określa sposób i warunki udzielania świadczeń zdrowotnych przez podmiot leczniczy działający pod firmą: „ Drejk Kaźmierczak Spółka Komandytowa”
Ilekroć w niniejszym regulaminie jest mowa o:
Podmiot Leczniczy działa na podstawie Regulaminu oraz obowiązującego prawa, a w szczególności:
2. SZCZEGÓŁOWE OZNACZENIE PODMIOTU LECZNICZEGO
Podmiot leczniczy działa pod firmą: „Drejk Kaźmierczak Spółka Komandytowa” z siedzibą pod adresem: ul.Czesława Niemena 2/U1 81-603 Gdynia, numer NIP: 6692149737oraz REGON: 3300567518
Dane adresowe i korespondencyjne Podmiotu Leczniczego:
Podmiot Leczniczy jest wpisany do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą numer księgi rejestrowej: 000000238606, organ rejestrowy: Wojewoda Pomorski.
3.CELE I ZADANIA PODMIOTU LECZNICZEGO
Celem Podmiotu Leczniczego jest organizowanie i udzielanie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych z zakresu fizjoterapii, służących ratowaniu, zachowaniu, przywracaniu i poprawie zdrowia.
Do zadań Podmiotu Leczniczego należy w szczególności:
4.STRUKTURA ORGANIZACYJNA ZAKŁADU LECZNICZEGO
Podmiot Leczniczy wykonuje działalność leczniczą za pomocą Zakładu Leczniczego pod nazwą: „Centrum Terapii Jastrzębia Góra”
W ramach Zakładu Leczniczego wyodrębnia się jednostkę organizacyjną: „Centrum Terapii Jastrzębia Góra”.
5.RODZAJ DZIAŁALNOŚCI LECZNICZEJ I ZAKRES UDZIELANYCH ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH
Podmiot Leczniczy prowadzi działalność leczniczą rodzaju ambulatoryjne świadczenia zdrowotne.
Podmiot Leczniczy udziela ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych z zakresu fizjoterapii, polegających na:
6. MIEJSCE UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH
Miejscem udzielania świadczeń zdrowotnych jest Zakład Leczniczy znajdujący się w Primavera Jastrzębia Góra, pod adresem: ul. Rozewska 40/42, 84-104 Jastrzębia Góra.
Wezwania są przyjmowane w Zakładzie Leczniczym.
7.PRZEBIEG I ORGANIZACJA PROCESU UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH
Świadczenia zdrowotne udzielane są wyłącznie odpłatnie. Wysokość opłat za udzielone świadczenia zdrowotne określa ustalony przez Kierownika cennik, stanowiący Załącznik nr 1 do Regulaminu.
Świadczenia zdrowotne są udzielane codziennie w godzinach od 09:00 do 21:00 W uzasadnionych przypadkach istnieje możliwość udzielenia świadczeń zdrowotnych w innych godzinach, po ustaleniu terminu z fizjoterapeutą udzielającym świadczenia zdrowotnego, pod warunkiem uzyskania zgody Kierownika.
Świadczenia zdrowotne są udzielane pacjentom po uprzedniej rejestracji, w terminie ustalonym z pacjentem.
Rejestracja pacjentów odbywa się:
Pacjenci mogą rejestrować się osobiście albo za pośrednictwem przedstawiciela ustawowego lub faktycznego.
Płatność za udzielane świadczenia zdrowotne ma miejsce przed lub po udzieleniu świadczenia. Dostępne formy płatności to: gotówka, karta płatnicza, przelew lub karta podarunkowa. W przypadku Gości wynajmujących pokój w Primavera Jastrzębia Góra, korzystających ze świadczeń zdrowotnych- dodatkowo dostępna jest płatność „na rachunek pokoju”
Przed przystąpieniem do udzielenia świadczenia zdrowotnego pacjent lub jego przedstawiciel ustawowy bądź faktyczny zobowiązany jest:
W przypadku, gdy w trakcie udzielenia świadczenia zdrowotnego nastąpi konieczność udzielenia dodatkowych świadczeń ich koszt jest ustalany indywidualnie z pacjentem, a płatność za udzielone świadczenie zdrowotne odbywa się niezwłocznie po jego udzieleniu.
W związku z zapłatą za udzielone świadczenia zdrowotne Podmiot Leczniczy wystawia paragon fiskalny lub fakturę, zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie.
8. JAKOŚĆ I DOSTĘPNOŚĆ UDZIELANYCH ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH
Udzielanie świadczeń zdrowotnych przebiega z zapewnieniem właściwej dostępności i jakości tych świadczeń dla pacjentów.
Podmiot Leczniczy zastrzega sobie możliwości odmowy udzielenia świadczenia zdrowotnego w przypadku, gdy:
W przypadku, gdy udzielenie świadczenia zdrowotnego w zakresie fizjoterapii odbywa się na zlecenie lekarza, fizjoterapeuta, który ma uzasadnione wątpliwości odnoszące się do zleceń lekarza ma prawo domagać się od lekarza, który wydał zlecenie, by uzasadnił potrzebę jego wykonania. W takiej sytuacji fizjoterapeuta ma także prawo odmowy wykonania określonego świadczenia. Odmowę wykonania świadczenia fizjoterapeuta uzasadnia w dokumentacji medycznej i informuje o niej lekarza zlecającego.
Świadczenia zdrowotne w Podmiocie Leczniczym udzielane są przez osoby do tego uprawnione na podstawie odrębnych przepisów prawa, a w szczególności ustawy z dnia 25 września 2015 r. o zawodzie fizjoterapeuty oraz posiadające odpowiednie kwalifikacje.
Świadczenia zdrowotne udzielane są z należytą starannością, zgodnie z zasadami etyki zawodowej, poszanowaniem praw pacjenta, dbałością o jego bezpieczeństwo i wykorzystując wskazania aktualnej wiedzy medycznej.
Wszyscy pracownicy Podmiotu Leczniczego (w tym osoby współpracujące z Podmiotem Leczniczym) obowiązane są do przestrzegania postanowień Regulaminu.
9. SPOSÓB KIEROWANIA ZAKŁADEM LECZNICZYM
Podmiotem Leczniczym kieruje Kierownik.
Kierownikiem Podmiotu Leczniczego jest Paweł Kaźmierczak.
Kierownik prowadzi sprawy Podmiotu Leczniczego i reprezentuje go na zewnątrz oraz wykonuje inne obowiązki wynikające z powszechnie obowiązujących przepisów prawa, a w szczególności:
Wszelkie decyzje dotyczące Podmiotu Leczniczego Kierownik podejmuje samodzielnie.
10. ORGANIZACJA I ZADANIA JEDNOSTKI ORGANIZACYJNEJ ORAZ WARUNKI ICH WSPÓŁDZIAŁANIA
W jednostce organizacyjnej Zakładu Leczniczego pracują fizjoterapeuci podlegający bezpośrednio osobie zarządzającej Zakładem Leczniczym, którą jest Aneta Kużel.
Do zadań fizjoterapeutów należy w szczególności:
Sprawami organizacyjnymi, a w szczególności wydawaniem paragonów fiskalnych, przygotowywaniem i wydawaniem faktur, rejestracją pacjentów oraz planowaniem terminów wizyt pacjentów, udzieleniem informacji pacjentom zajmuje się recepcja.
11. WARUNKI WSPÓŁDZIAŁANIA Z INNYMI PODMIOTAMI WYKONUJĄCYMI DZIAŁALNOŚĆ LECZNICZĄ
Podmiot Leczniczy w razie potrzeby współpracuje z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą, a także z przedstawicielami innych zawodów medycznych, w celu zapewnienia prawidłowości i ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych.
Szczegółowe warunki współdziałania Podmiotu Leczniczego z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą oraz z innymi podmiotami określają powszechnie obowiązujące przepisy prawa, a w razie potrzeby umowy, zawierane z tymi podmiotami.
12. UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ
Podmiot leczniczy prowadzi, przechowuje i udostępnia dokumentację medyczną osób korzystających ze świadczeń zdrowotnych, zgodnie z zasadami określonymi w przepisach prawa, a w szczególności w ustawie z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz przepisach wykonawczych do tej ustawy.
Podmiot Leczniczy zapewnia ochronę danych zawartych w dokumentacji medycznej.
Dokumentacja medyczna jest udostępniana pacjentowi oraz innym podmiotom i osobom wskazanym w ustawie z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku praw Pacjenta.
Dokumentacja medyczna jest przechowywana przez okres przewidziany w przepisach prawa.
Wysokość opłat za udostępnienie dokumentacji medycznej określa Załącznik nr 2 do Regulaminu.
13. MONITORING
W celu zapewnienia bezpieczeństwa pacjentów oraz pracowników Podmiotu Leczniczego, (w tym osób współpracujących z Podmiotem Leczniczym na podstawie umów cywilnoprawnych), w Zakładzie Leczniczym prowadzony jest całodobowo monitoring pomieszczeń ogólnodostępnych, który obejmuje swoim zakresem obszar od wejścia do Zakładu Leczniczego, korytarz oraz poczekalnię.
Monitoring, o którym mowa w ust. 1 powyżej, jest prowadzony za pomocą urządzeń rejestrujących obraz (monitoring wizyjny). W ramach Monitoringu nie jest rejestrowany dźwięk.
Dane osobowe uzyskane w trakcie Monitoringu są przetwarzane w celu zapewnienia bezpieczeństwa pacjentów oraz pracowników i współpracowników Podmiotu Leczniczego.
Nagrania uzyskanie w trakcie prowadzenia Monitoringu są przechowywane przez okres nie dłuższy, niż 3 miesiące. Po upływie tego okresu, uzyskane w wyniku Monitoringu nagrania obrazu zawierające dane osobowe podlegają zniszczeniu, o ile przepisy odrębne nie stanowią inaczej.
Nagrania utrwalone w trakcie prowadzenia Monitoringu mogą zostać udostępnione podmiotom trzecim wyłącznie na podstawie obowiązujących przepisów prawa.
O prowadzeniu Monitoringu Kierownik informuje pacjentów i pracowników oraz współpracowników Podmiotu Leczniczego, w sposób zgodny z przepisami powszechnie obowiązującego prawa.
14. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Zmiany Regulaminu dokonuje Kierownik w formie pisemnej, określając datę wejścia w życie zmian.
Integralną część Regulaminu stanowią wymienione w nim następujące załączniki:
Załącznik nr 1 – CENNIK OPŁAT ZA ŚWIADCZENIA ZDROWOTNE;
Załącznik nr 2 – CENNIK OPŁAT ZA UDOSTĘPNIENIE DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ.
Wszyscy pracownicy Podmiotu Leczniczego, a także osoby wykonujące świadczenia zdrowotne na rzecz Podmiotu Leczniczego na podstawie umów cywilnoprawnych, pacjenci Podmiotu Leczniczego, osoby odwiedzające oraz inne osoby przebywające na terenie Zakładu Leczniczego w związku z procesem udzielania świadczeń zdrowotnych, są zobowiązani do przestrzegania Regulaminu.
W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają przepisy powszechnie obowiązującego prawa, a w szczególności ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, ustawy z dnia 25 września 2015 r. o zawodzie fizjoterapeuty, ustawy z dnia 6 listopada 2008 roku o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, akty wykonawcze do tych ustaw oraz inne przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
Regulamin wchodzi w życie z dniem 12.04.2021r.
Załącznik nr 1 do REGULAMINU ORAGNIZACYJNEGO
CENNIK OPŁAT ZA ŚWIADCZENIA ZDROWOTNE
udzielane przez „Drejk Kaźmierczak Spółka Komandytowa”
1. Konsultacja fizjoterapeutyczna(obowiązkowa przed pierwszym zabiegiem leczniczym) – 30 zł
2. Fonoforeza – 30 zł
3. Elektroterapia – 30 zł
4. Magnetoterapia – 30 zł
5. Laseroterapia – 30 zł
6. Krioterapia miejscowa – 30 zł
7. Leczniczy masaż przyrządowy – Aquawibron – 30 zł
8. Taping medyczny mały – 30 zł
9. Taping medyczny średni – 50 zł
10. Taping medyczny duży – 70 zł
11. Manualny masaż leczniczy (20min) – 100 zł
12. Fizjoterapeutyczna terapia lecznicza (20min) – 100 zł
13. Fizjoterapeutyczna terapia lecznicza (40min) – 180 zł
14. Medyczny drenaż limfatyczny (40 min) – 180 zł
15. Kinezyterapia indywidualna (20min) – 60 zł
16. Kinezyterapia indywidualna (40 min) – 120 zł
17. Kinezyterapia grupowa – 20 zł
PAKIETY FIZJOTERAPEUTYCZNE
Przy zakupie 5 zabiegów z zakresu fizykoterapii (fonoforeza, elektroterapia, magnetoterapia, laseroterapia, krioterapia, aquawibron) + 3 zabiegów z zakresu terapii leczniczej, masażu leczniczego lub kinezyterapii indywidualnej – 10% zniżki na każdy zabieg
Przy zakupie 10 zabiegów z zakresu fizykoterapii (fonoforeza, elektroterapia, magnetoterapia, laseroterapia, krioterapia, aquawibron) + 6 zabiegów z zakresu terapii leczniczej, masażu leczniczego lub kinezyterapii indywidualnej – 15% zniżki na zabiegi fizykoterapeutyczne i 10% zniżki na pozostałe zabiegi
Załącznik nr 2 do REGULAMINU ORAGNIZACYJNEGO
CENNIK OPŁAT ZA UDOSTĘPNIENIE DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ
przez „Drejk Kaźmierczak Spółka Komandytowa”
1. Kopia dokumentacji medycznej – 0,36 zł za stronę
2. Wydruk dokumentacji medycznej – 0,36 zł za stronę
3. Odpis dokumentacji medycznej – 10,33 za stronę
4. Wyciąg dokumentacji medycznej – 10,33 za stronę
5. Na informatycznym nośniku danych (płyta CD lub DVD) – 2,06 zł
6. Pierwsze udostępnienie dokumentacji medycznej w postaci kopii, wydruku, odpisu lub wyciągu lub na informatycznym nośniku danych
STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH
w obiektach Primavera Hotele sp. z o.o.
Mając na uwadze obowiązek prawny wynikający z zapisów ustawy z dnia 13 maja 2016r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich oraz treść wytycznych Organizacji Narodów Zjednoczonych w zakresie biznesu i praw człowieka, uznając istotną rolę biznesu w zapewnieniu poszanowania praw dzieci, Primavera Hotele sp. z o.o. przyjmuje do stosowania Standardy Ochrony Małoletnich (również „SOM”, „Standardy”). Niniejszy dokument stanowi zbiór zasad i procedur stosowanych, w przypadku podejrzenia, że dziecku, które przebywa w Primavera Hotele sp. z o.o., dzieje się krzywda oraz zapobiegania takim zagrożeniom, z uwzględnieniem sytuacji dzieci niepełnosprawnych oraz dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Standardy Ochrony Małoletnich w Primavera Hotele sp. z o.o. są realizowane w oparciu o niżej wymienione zasady:
1. Standardy zapewniające bezpieczne relacje między personelem obiektu a małoletnim (w szczególności zachowania niedozwolone wobec małoletnich).
Każdy Gość obiektu Primavera Hotele sp. z o.o., w tym także osoba małoletnia, powinna być traktowana z należytym szacunkiem i poszanowaniem praw i godności. Pracownicy obiektu zobowiązani są działać w granicach przepisów obowiązującego prawa. Zabrania się zachowań, które mogą naruszyć powyższe zasady. Wszelkie kontakty pomiędzy pracownikiem obiektu a osobą małoletnią przebywającą w obiekcie, nie powinny wykraczać poza interakcje uzasadnione obowiązkami służbowymi oraz wynikające z przepisów obowiązującego prawa. W każdej sytuacji, gdy wymagają tego przepisy obowiązującego prawa bądź obowiązki służbowe, pracownik powinien dołożyć starań, aby w miarę możliwości w interakcjach z osobami małoletnimi przebywającymi w obiekcie, zapewnić obecność innej osoby dorosłej (pracownika obiektu, przełożonego) lub monitoring.
2. Zasady i procedury identyfikacji małoletniego przebywającego w obiekcie hotelarskim i jego relacji w stosunku do osoby dorosłej, z którą przebywa w tym obiekcie.
Każda osoba (w tym także osoba małoletnia) ma prawo zgłosić pracownikowi obiektu fakt naruszenia obowiązujących przepisów prawa (w tym popełnienia przestępstwa na szkodę małoletniego) oraz zażądać w tym zakresie stosownej pomocy. Prawidłowa i zgodna z przepisami obowiązującego prawa identyfikacja małoletniego przebywające w obiekcie hotelarskim oraz jego relacji w stosunku do osoby dorosłej – stanowi podstawę skutecznego przeciwdziałania zagrożeniom i naruszeniom w zakresie dobra małoletniego. Identyfikacji małoletniego i jego relacji do osoby dorosłej, z którą przebywa w obiekcie, dokonują pracownicy recepcji. Identyfikacja taka może nastąpić (w granicach i poszanowaniu przepisów obowiązującego prawa) na podstawie dokumentów małoletniego oraz osoby dorosłej, z którą przebywa w obiekcie, a w razie ich braku, na podstawie rozmowy z dorosłym oraz z osobą małoletnią. Każdorazowo pracownik hotelu zobowiązany jest zakomunikować gościom, że wskazana procedura służy zapewnieniu małoletnim korzystającym z obiektu odpowiedniego standardu w zakresie bezpieczeństwa. Jeżeli w trakcie procedury identyfikacyjnej pracownik obiektu nabierze wątpliwości odnośnie relacji osoby małoletniej z osobą dorosłą, wówczas powinien dyskretnie powiadomić o tym Koordynatora ds. SOM lub bezpośredniego przełożonego, którzy podejmują decyzję odnośnie dalszych kroków w tej sprawie.
3. Zasady i procedury reagowania w przypadku uzasadnionego przypuszczenia, że dobro małoletniego znajdującego się na terenie obiektu hotelarskiego lub korzystającego z usług hotelarskich jest zagrożone.
Wszelkie procedury przewidziane w niniejszych standardach, należy stosować z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa oraz z zachowaniem zasady proporcjonalności. Pracownicy obiektu winni w kontaktach z osobami małoletnimi zwracać szczególną uwagę na uzasadnione potrzeby osób niepełnosprawnych bądź osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Istotne jest również zachowanie przez wszystkich pracowników odpowiedniego stopnia czujności i zwracanie uwagi na sytuacje, które mogą wzbudzić niepokój lub uzasadnione podejrzenia. W szczególności należy zwracać uwagę na sytuacje, w których relacja osoby dorosłej i dziecka nie jest swobodna i opiekuńcza bądź w relacji osoby dorosłej do dziecka pojawiają się oznaki stosowania przemocy a w szczególności, gdy małoletni sam poinformuje o krzywdzeniu lub zwróci się o pomoc.
W przypadku powzięcia uzasadnionego przypuszczenia, że dobro osoby małoletniej znajdującej się na terenie hotelu jest zagrożone, każdy pracownik zobowiązany jest do podjęcia adekwatnych działań. Działania i reakcja o których mowa powyżej, obejmują w szczególności niezwłoczne zawiadomienie o zaistniałej sytuacji Koordynatora ds. SOM (a jeżeli to nie będzie możliwe – bezpośredniego przełożonego pracownika) a nagłych przypadkach, w granicach obowiązującego prawa zawiadomienie właściwych organów (policji).
4. Procedury i osoby odpowiedzialne za składanie zawiadomień o podejrzeniu popełnienia przestępstwa na szkodę małoletniego oraz zawiadamianie sądu opiekuńczego.
Po uzyskaniu odpowiedniej informacji, w sytuacjach w których zachodzi uzasadnione podejrzenie popełnienia przestępstwa na szkodę małoletniego lub naruszenia standardów ochrony małoletnich – Koordynator ds. SOM lub bezpośredni przełożony, który został zawiadomiony o takiej sytuacji w porozumieniu z Zarządem, podejmuje decyzję odnośnie dalszych działań w tym zakresie. W szczególności Koordynator ds. SOM weryfikuje na ile podejrzenie, o którym mowa powyżej jest zasadne oraz dobiera odpowiednie środki prowadzące do wyjaśnienia sytuacji. Jeżeli ustalone okoliczności uzasadniają taki krok, bądź w sytuacjach niecierpiących zwłoki – Koordynator ds. SOM w porozumieniu z Zarządem firmy może podjąć decyzję o powiadomieniu odpowiednich organów w tym policji. W sytuacji, gdy dojdzie do zawiadomienia policji, pracownicy obiektu powinni zadbać by ewentualne dowody popełnienia przestępstwa nie uległy zniszczeniu (np. zabezpieczenie nagrań z kamer monitoringu). W uzasadnionych przypadkach, gdy wynika to z przepisów obowiązującego prawa, Koordynator ds. SOM jest zobowiązany rozważyć i skonsultować z działem prawnym oraz Zarządem firmy możliwość zawiadomienia sądu opiekuńczego (tzw. zawiadomienie w ramach obowiązku obywatelskiego).
5. Zakres kompetencji osoby odpowiedzialnej za przygotowanie personelu podmiotu do stosowanie standardów, zasady przygotowania tego personelu do ich stosowania oraz sposób dokumentowania tej czynności.
Osobą odpowiedzialną za przygotowanie pracowników hotelu do stosowania standardów jest każdorazowo Koordynator ds. SOM bądź inna osoba specjalnie oddelegowana do tych czynności ze strony spółki – wspierani w tym zakresie przez spółkę. Wszyscy pracownicy zatrudnieniu przez spółkę lub współpracujący ze spółką w zakresie prowadzonej działalności oraz w granicach obowiązującego prawa zobowiązani są do stosowania postanowień niniejszego dokumentu oraz dołożenia należytej staranności, aby w zakresie działalności obiektu zwracana była szczególna uwaga na poszanowanie praw człowieka (zwłaszcza małoletnich). Pracownicy zobowiązani są również na prośbę gości udzielić informacji w zakresie stosowania przedmiotowych standardów oraz ich celu.
Zarząd Primavera Hotele będzie dokładać starań, aby pracownicy obiektu mogący mieć kontakt z małoletnimi przebywającymi w obiekcie mieli świadomość ciążących na nich obowiązków w zakresie obowiązujących przepisów prawa.
Wyrażamy nadzieję, że wdrożenie przedmiotowych standardów służyć będzie zapewnieniu osobom małoletnim należytego stopnia ochrony w trakcie ich pobytu w obiektach prowadzonych przez Primavera Hotele sp. z o.o. z odpowiednim uwzględnieniem i poszanowaniem przepisów obowiązującego prawa.
Primavera Hotele sp. z o.o. publikuje treść niniejszych standardów na swojej stronie internetowej jak również w widocznym miejscu na terenie hotelu.
Numery kontaktowe właściwych służb:
112 – numer alarmowy,
997 – Policja,
998 – Straż Pożarna,
999 – Pogotowie Ratunkowe,
+48 222 309 900 – Linia Pomocy Pokrzywdzonym.
Osoba odpowiedzialna za przyjmowanie zgłoszeń o zdarzeniach zagrażających małoletniemu i udzielenie mu wsparcia w obiektach Primavera Hotele sp. z o.o.: Krzysztof Michalski– koordynator ds. Standardów ochrony małoletnich.
Kontakt: 607 760 000, mail: krzysztof.michalski@primahotele.pl
w Primavera Hotele Sp. z o.o.
Zatwierdzona przez Zarząd Primavera Hotele Sp. z o.o.
Obowiązuje od 25.09. 2024 r.
§ 1
Wstęp
1. Wdrożenie niniejszego dokumentu (dalej „Procedura”) jest realizacją obowiązku wynikającego z Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937 z dnia
23 października 2019 r. w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii.
2. Celem Procedury jest zagwarantowanie sprawnego systemu wewnętrznych zgłoszeń naruszeń przepisów prawa, który będzie zgodny z krajowymi oraz europejskimi przepisami.
3. Procedura obejmuje wprowadzenie mechanizmów do przeciwdziałania i eliminowania nieprawidłowości w Primavera Hotele Sp. z o.o. (dalej „Spółka”) poprzez stworzenie kanałów zgłaszania naruszeń prawa oraz mechanizmów ich rozpatrywania przy jednoczesnym zapewnieniu ochrony osób zgłaszających przed możliwymi działaniami odwetowymi.
§ 2
Definicje
1. Ilekroć w Procedurze jest mowa o:
a. Zgłaszającym – osoba fizyczna, która w dobrej wierze zgłasza lub ujawnia publicznie informację o naruszeniu prawa uzyskaną w kontekście związanym z pracą, w tym:
- pracownik;
- osoba świadcząca pracę na innej podstawie niż stosunek pracy, w tym na podstawie umowy cywilnoprawnej;
- wspólnik;
- stażysta;
- praktykant;
b. zgłoszeniu wewnętrznym – należy przez to rozumieć ustne lub pisemne przekazanie podmiotowi prawnemu informacji o naruszeniu prawa;
c. zgłoszeniu zewnętrznym – należy przez to rozumieć ustne lub pisemne przekazanie Rzecznikowi Praw Obywatelskich albo organowi publicznemu informacji o naruszeniu prawa;
d. naruszeniu prawa – działanie lub zaniechanie niezgodne z prawem lub mające na celu obejście prawa, dotyczące:
- korupcji;
- zamówień publicznych;
- usług, produktów i rynków finansowych;
- przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu;
- bezpieczeństwa produktów i ich zgodności z wymogami;
- bezpieczeństwa transportu;
- ochrony środowiska;
- ochrony radiologicznej i bezpieczeństwa jądrowego;
- bezpieczeństwa żywności i pasz;
- zdrowia i dobrostanu zwierząt;
- zdrowia publicznego;
- ochrony konsumentów;
- ochrony prywatności i danych osobowych;
- bezpieczeństwa sieci i systemów teleinformatycznych;
- interesów finansowych Skarbu Państwa Rzeczypospolitej Polskiej, jednostki samorządu terytorialnego oraz Unii Europejskiej;
- rynku wewnętrznego Unii Europejskiej, w tym publicznoprawnych zasad konkurencji i pomocy państwa oraz opodatkowania osób prawnych;
- konstytucyjnych wolności i praw człowieka i obywatela - występujące w stosunkach jednostki z organami władzy publicznej i niezwiązane z dziedzinami wskazanymi w niniejszym ppkt;
e. działaniu następczym – należy przez to rozumieć działanie podjęte przez podmiot prawny w celu oceny prawdziwości informacji zawartych w zgłoszeniu oraz w celu przeciwdziałania naruszeniu prawa będącemu przedmiotem zgłoszenia, w szczególności przez postępowanie wyjaśniające, wszczęcie kontroli lub postępowania administracyjnego, wniesienie oskarżenia, działanie podjęte w celu odzyskania środków finansowych lub zamknięcie procedury realizowanej w ramach wewnętrznej procedury dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych lub procedury przyjmowania zgłoszeń zewnętrznych i podejmowania działań następczych;
f. działaniu odwetowym – należy przez to rozumieć bezpośrednie lub pośrednie działanie lub zaniechanie w kontekście związanym z pracą, które jest spowodowane zgłoszeniem lub ujawnieniem publicznym i które narusza lub może naruszyć prawa Zgłaszającego lub wyrządza lub może wyrządzić nieuzasadnioną szkodę Zgłaszającemu, w tym bezpodstawne inicjowanie postępowań przeciwko Zgłaszającemu;
g. informacji zwrotnej – należy przez to rozumieć przekazaną Zgłaszającemu informację na temat planowanych lub podjętych działań następczych i powodów takich działań;
h. kontekście związanym z pracą – należy przez to rozumieć przeszłe, obecne lub przyszłe działania związane z wykonywaniem pracy na podstawie stosunku pracy lub innego stosunku prawnego stanowiącego podstawę świadczenia pracy lub usług lub pełnienia funkcji w podmiocie prawnym lub na rzecz tego podmiotu, lub pełnienia służby w podmiocie prawnym, w ramach których uzyskano informację o naruszeniu prawa oraz istnieje możliwość doświadczenia działań odwetowych;
i. organie publicznym – należy przez to rozumieć naczelne i centralne organy administracji rządowej, terenowe organy administracji rządowej, organy jednostek samorządu terytorialnego, inne organy państwowe oraz inne podmioty wykonujące z mocy prawa zadania z zakresu administracji publicznej, właściwe do podejmowania działań następczych w dziedzinach wskazanych w ppkt d. powyżej;
j. osobie, której dotyczy zgłoszenie – należy przez to rozumieć osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, wskazaną w zgłoszeniu lub ujawnieniu publicznym jako osoba, która dopuściła się naruszenia prawa, lub jako osoba, z którą osoba, która dopuściła się naruszenia prawa, jest powiązana;
k. osobie pomagającej w dokonaniu zgłoszenia – należy przez to rozumieć osobę fizyczną, która pomaga Zgłaszającemu w zgłoszeniu lub ujawnieniu publicznym w kontekście związanym z pracą i której pomoc nie powinna zostać ujawniona;
l. osobie powiązanej ze zgłaszającym – należy przez to rozumieć osobę fizyczną, która może doświadczyć działań odwetowych, w tym współpracownika lub osobę najbliższą Zgłaszającego w rozumieniu art. 115 § 11 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny (Dz. U. z 2024 r. poz. 17);
m. ujawnieniu publicznym - należy przez to rozumieć podanie informacji o naruszeniu prawa do wiadomości publicznej.
§ 3
Podmiot odbierający zgłoszenia
1. Osobą upoważnioną z ramienia Spółki do odbierania zgłoszeń wewnętrznych jest Beata Bogucka-Stenzel oraz Katarzyna Rutz. W przypadku, gdy zgłoszenie dotyczyłoby w/w osób, osobami zastępczymi upoważnionymi do wypełniania jej obowiązków jest Krzysztof Michalski oraz Anna Okulska.
2. Obowiązkami przewidzianymi dla osoby wskazanej w ust. 1 jest:
a. odbieranie zgłoszeń o naruszeniach;
b. wstępna weryfikacja zgłoszenia i jego przekazanie do dalszych działań następczych;
c. wyznaczenie składu Komisji Wyjaśniającej;
d. kontakt ze Zgłaszającym;
e. udzielanie informacji zwrotnej;
f. prowadzenie rejestru zgłoszeń.
3. Rejestr zgłoszeń jest prowadzony w formie elektronicznej i zawiera:
a. numer zgłoszenia;
b. przedmiot naruszenia prawa;
c. dane osobowe Zgłaszającego oraz osoby, której dotyczy zgłoszenie, niezbędne do identyfikacji tych osób;
d. adres do kontaktu Zgłaszającego;
e. datę dokonania zgłoszenia;
f. informację o podjętych działaniach następczych;
g. datę zakończenia sprawy.
4. Osoba wskazana w ust. 1 dokonuje wpisu do rejestru na podstawie zgłoszenia wewnętrznego o naruszeniu prawa.
5. Dane osobowe oraz pozostałe informacje w rejestrze zgłoszeń wewnętrznych są przechowywane przez okres 3 lat po zakończeniu roku kalendarzowego, w którym zakończono działania następcze, lub po zakończeniu postępowań zainicjowanych tymi działaniami.
§ 4
Zasady dokonywania zgłoszeń
1. Osoba wskazana w § 3 ust. 1 odbiera zgłoszenia o naruszeniach prawa w formie:
a. pisemnej - w postaci elektronicznej - na formularzu zawartym w załączniku nr 1) do niniejszej Procedury. Zgłoszenia należy kierować na adres e-mail: sygnalista@primahotele.pl wraz z adresem korespondencyjnym lub adresem poczty elektronicznej Zgłaszającego, który będzie traktowany jako „adres do kontaktu”;
b. pisemnej – w postaci listownej – na formularzu zawartym w załączniku nr 1) do niniejszej Procedury. Zgłoszenia należy kierować do osoby wskazanej w § 3 ust. 1 na adres Spółki: Primavera Hotele Sp. z o.o. 84-104 Jastrzębia Góra, ul. Rozewska 40, wraz z adresem korespondencyjnym lub adresem poczty elektronicznej Zgłaszającego, który będzie traktowany jako „adres do kontaktu” oraz dopiskiem na kopercie „do rąk własnych”;
2. Zgłoszenie powinno zawierać w szczególności:
a. datę oraz miejsce zaistnienia naruszenia prawa lub datę pozyskania informacji o danym naruszeniu;
b. opis sytuacji lub okoliczności, w której doszło do naruszenia;
c. wskazanie osoby, której zgłoszenie dotyczy;
d. wskazanie ewentualnych świadków naruszenia;
e. wskazanie wszystkich dowodów i informacji, jakimi dysponuje Zgłaszający, które mogą okazać się pomocne w procesie działań następczych.
3. W terminie 7 dni od dnia otrzymania zgłoszenia, Zgłaszający otrzymuje potwierdzenie o jego przyjęciu – wyjątkiem jest brak wskazania przez Zgłaszającego „adresu do kontaktu”.
4. Komisja rozpoznaje zgłoszenie, podejmuje działania następcze , przekazuje informacje zwrotne bez zbędnej zwłoki nie później niż w terminie 3 miesięcy od potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia.
5. Zgłoszenia anonimowe będą przyjmowane w tej samej formie co zgłoszenia imienne wskazane w ust. 1 lit. a.-b. powyżej. Z zastrzeżeniem, iż formularz zawarty w załączniku nr 1) nie będzie obowiązywał.
6. Treść zgłoszenia anonimowego powinna być zgodna z ust. 2 powyżej.
7. Po wstępnej weryfikacji oraz wpisie do rejestru zgłoszeń, Podmiot wskazany w § 3 ust. 1 przekazuje zgłoszenie do Komisji Wyjaśniającej w celu dalszego procedowania zgłoszenia.
8. Dokonanie zgłoszenia naruszenia prawa, które w istocie nie miało miejsca jest zagrożone odpowiedzialnością karną, o której mowa w § 8 poniżej.
§ 5
Działania następcze
1. Organem wewnętrznym przeprowadzającym postępowanie wyjaśniające jest Komisja Wyjaśniająca w składzie:
a. osoba wskazana w § 3 ust. 1; oraz
b. co najmniej 1 niezależna osoba – mogą to być również osoby z zewnątrz Spółki.
2. Do przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego, osoba wskazana w § 3 ust. 1 wyznacza co najmniej 1 niezależną osobę, która przed przystąpieniem do swoich czynności ma obowiązek podpisać umowę o zachowaniu poufności oraz o ochronie danych osobowych.
3. Komisja Wyjaśniająca dokonuje czynności mających na celu zapoznanie się z treścią zgłoszenia oraz ustalenia czy zgłoszenie zostało dokonane w dobrej wierze.
4. W przypadku, gdy informacje zawarte w zgłoszeniu są niewystarczające, osoba wskazana w § 3 ust. 1 kontaktuje się ze Zgłaszającym w celu uzupełnienia braków zgłoszenia.
5. Komisja Wyjaśniająca odstępuje od postępowania wyjaśniającego w przypadku, gdy informacje zawarte w zgłoszeniu są niewystarczające i nie udało się uzyskać od Zgłaszającego dodatkowych informacji niezbędnych do przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego lub ustalono, iż zgłoszenie zostało dokonane
w złej wierze.
6. Działania Komisji Wyjaśniającej powinny być udokumentowane w sposób skrupulatny oraz przejrzysty. W szczególności mowa tu o:
a. protokołach – sporządzanych z każdego spotkania Komisji;
b. korespondencji elektronicznej;
c. notatkach z przeprowadzonych rozmów;
d. dokumentacji zdjęciowej.
7. Jeżeli w trakcie prowadzonych czynności Komisja Wyjaśniająca potwierdzi zasadność zgłoszenia – sporządza raport, w którym wydaje rekomendacje dotyczące działań naprawczych lub zapobiegawczych mających na celu naprawienie istniejącej sytuacji będącej przedmiotem zgłoszenia lub podjęcia działań eliminujących podobne zdarzenia w przyszłości.
8. Raport sporządzony przez Komisję Wyjaśniającą jest przekazywany do Zarządu Spółki, który dokonuje oceny przedstawionego planu działań naprawczych oraz podejmuje decyzję o akceptacji, odrzuceniu lub modyfikacji planu działań naprawczych.
9. Informacja zwrotna z przebiegu działań następczych jest przekazywana Zgłaszającemu przez osobę wskazaną w § 3 ust. 1 w terminie nieprzekraczającym 3 miesięcy od dnia potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia wewnętrznego.
§ 6
Działania odwetowe
1. Wobec osoby Zgłaszającej nie mogą być podejmowane działania odwetowe, ani próby lub groźby zastosowania takich działań.
2. Jeżeli Zgłaszający świadczył, świadczy lub będzie świadczył pracę w Spółce na podstawie stosunku pracy, nie mogą być wobec niego podejmowane działania odwetowe, polegające w szczególności na:
a. odmowie nawiązania stosunku pracy;
b. wypowiedzeniu lub rozwiązaniu bez wypowiedzenia stosunku pracy;
c. nie zawarciu umowy o pracę na czas określony lub umowy o pracę na czas nieokreślony po rozwiązaniu umowy o pracę na okres próbny, nie zawarciu kolejnej umowy o pracę na czas określony lub nie zawarciu umowy o pracę na czas nieokreślony po rozwiązaniu umowy o pracę na czas określony
- w przypadku gdy Zgłaszający miał uzasadnione oczekiwanie, że zostanie z nim zawarta taka umowa;
d. obniżeniu wysokości wynagrodzenia za pracę;
e. wstrzymaniu awansu albo pominięciu przy awansowaniu;
f. pominięciu przy przyznawaniu innych niż wynagrodzenie świadczeń związanych z pracą lub obniżeniu wysokości tych świadczeń;
g. przeniesieniu na niższe stanowisko pracy;
h. zawieszeniu w wykonywaniu obowiązków pracowniczych lub służbowych;
i. przekazaniu innemu pracownikowi dotychczasowych obowiązków Zgłaszającego;
j. niekorzystnej zmianie miejsca wykonywania pracy lub rozkładu czasu pracy;
k. negatywnej ocenie wyników pracy lub negatywnej opinii o pracy;
l. nałożeniu lub zastosowaniu środka dyscyplinarnego, w tym kary finansowej lub środka o podobnym charakterze;
m. przymusie, zastraszaniu lub wykluczeniu;
n. mobbingu;
o. dyskryminacji;
p. niekorzystnym lub niesprawiedliwym traktowaniu;
q. wstrzymaniu udziału lub pominięciu przy typowaniu do udziału w szkoleniach podnoszących kwalifikacje zawodowe;
r. nieuzasadnionym skierowaniu na badania lekarskie, w tym badania psychiatryczne, chyba że przepisy odrębne przewidują możliwość skierowania pracownika na takie badania;
s. działaniu zmierzającym do utrudnienia znalezienia w przyszłości pracy w danym sektorze lub w danej branży na podstawie nieformalnego lub formalnego porozumienia sektorowego lub branżowego;
t. spowodowaniu straty finansowej, w tym gospodarczej, lub utraty dochodu;
u. wyrządzeniu innej szkody niematerialnej, w tym naruszeniu dóbr osobistych, w szczególności dobrego imienia Zgłaszającego.
3. Za działania odwetowe z powodu dokonania zgłoszenia lub ujawnienia publicznego uważa się także próbę lub groźbę zastosowania środka określonego w ust. 2.
4. Jeżeli praca lub usługi były, są lub mają być świadczone na podstawie innego niż stosunek pracy stosunku prawnego stanowiącego podstawę świadczenia pracy lub usług lub pełnienia funkcji, ust. 2-3 stosuje się odpowiednio, o ile charakter świadczonej pracy lub usług lub pełnionej funkcji, lub pełnionej służby nie wyklucza zastosowania wobec Zgłaszającego takiego działania.
5. Jeżeli praca lub usługi były, są lub mają być świadczone na podstawie innego niż stosunek pracy stosunku prawnego stanowiącego podstawę świadczenia pracy lub usług lub pełnienia funkcji, dokonanie zgłoszenia lub ujawnienia publicznego nie może stanowić podstawy działań odwetowych ani próby lub groźby zastosowania działań odwetowych, obejmujących w szczególności:
a. wypowiedzenie umowy, której stroną jest Zgłaszający, w szczególności dotyczącej sprzedaży lub dostawy towarów lub świadczenia usług, odstąpienie od takiej umowy lub rozwiązanie jej bez wypowiedzenia;
b. nałożenie obowiązku lub odmowę przyznania, ograniczenie lub odebranie uprawnienia, w szczególności koncesji, zezwolenia lub ulgi.
6. Zgłaszający, wobec którego dopuszczono się działań odwetowych, ma prawo do odszkodowania w wysokości nie niższej niż przeciętne miesięczne wynagrodzenie w gospodarce narodowej w poprzednim roku, ogłaszane do celów emerytalnych w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej "Monitor Polski" przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego, lub prawo do zadośćuczynienia.
7. Osoba, która poniosła szkodę z powodu świadomego zgłoszenia nieprawdziwych informacji przez Zgłaszającego, ma prawo do odszkodowania lub zadośćuczynienia za naruszenie dóbr osobistych od Zgłaszającego, który dokonał takiego zgłoszenia.
8. Przepisy niniejszego paragrafu stosuje się odpowiednio do osoby pomagającej w dokonaniu zgłoszenia oraz osoby powiązanej ze Zgłaszającym.
§ 7
Ochrona danych osobowych oraz poufność
1. Administratorem danych osobowych Zgłaszającego, danych osobowych innych osób zawartych w treści zgłoszenia oraz danych osobowych zgromadzonych w rejestrze zgłoszeń jest Spółka Primavera Hotele Sp. z o.o.
2. Dane osobowe Zgłaszającego oraz osób, których zgłoszenie dotyczy są przechowywane i chronione zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”).
3. Dane osobowe Zgłaszającego, pozwalające na ustalenie jego tożsamości, nie podlegają ujawnieniu nieupoważnionym osobom, chyba że za wyraźną zgodą Zgłaszającego. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy ujawnienie jest koniecznym i proporcjonalnym obowiązkiem wynikającym z przepisów prawa w związku z postępowaniami wyjaśniającymi prowadzonymi przez organy publiczne lub postępowaniami przygotowawczymi lub sądowymi prowadzonymi przez sądy, w tym w celu zagwarantowania prawa do obrony przysługującego osobie, której dotyczy zgłoszenie.
4. Spółka po otrzymaniu zgłoszenia przetwarza dane osobowe w zakresie niezbędnym do przyjęcia zgłoszenia lub podjęcia ewentualnego działania następczego.
5. Spółka gwarantuje, że procedura zgłoszeń wewnętrznych oraz związane z przyjmowaniem zgłoszeń przetwarzanie danych osobowych uniemożliwiają nieupoważnionym osobom uzyskanie dostępu do informacji objętych zgłoszeniem oraz zapewniają ochronę poufności tożsamości Zgłaszającego, osoby, której dotyczy zgłoszenie, oraz osoby trzeciej wskazanej w zgłoszeniu. Ochrona poufności dotyczy informacji, na podstawie których można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować tożsamość takich osób.
6. Do przyjmowania i weryfikacji zgłoszeń wewnętrznych, podejmowania działań następczych oraz przetwarzania danych osobowych osób, o których mowa w ust. 3, mogą być dopuszczone wyłącznie osoby posiadające pisemne upoważnienie Spółki. Osoby upoważnione są obowiązane do zachowania tajemnicy w zakresie informacji i danych osobowych, które uzyskały w ramach przyjmowania i weryfikacji zgłoszeń wewnętrznych, oraz podejmowania działań następczych, także po ustaniu stosunku pracy lub innego stosunku prawnego, w ramach którego wykonywały tę pracę.
7. Dane osobowe przetwarzane w związku z przyjęciem zgłoszenia są̨ przechowywane przez okres 3 lat po zakończeniu roku kalendarzowego, w którym zakończono działania następcze, lub po zakończeniu postępowań zainicjowanych tymi działaniami.
§ 8
Odpowiedzialność karna
Zgodnie z Ustawą z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów (Dz. U. poz. 928):
a. Kto, chcąc, aby inna osoba nie dokonała zgłoszenia, uniemożliwia jej to lub istotnie utrudnia, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku (art. 54 ust. 1 Ustawy).
b. Jeżeli sprawca czynu określonego w ust. 1 stosuje wobec innej osoby przemoc, groźbę bezprawną lub podstęp, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3 (art. 54 ust. 2 Ustawy).
c. Kto podejmuje działania odwetowe wobec Zgłaszającego, osoby pomagającej w dokonaniu zgłoszenia lub osoby powiązanej ze Zgłaszającym, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2 (art. 55 ust. 1 Ustawy).
d. Jeżeli sprawca czynu określonego w ust. 3 działa w sposób uporczywy, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3 (art. 55 ust. 2 Ustawy).
e. Kto wbrew przepisom ustawy ujawnia tożsamość Zgłaszającego, osoby pomagającej w dokonaniu zgłoszenia lub osoby powiązanej ze zgłaszającym, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku (art. 56 Ustawy).
f. Kto dokonuje zgłoszenia lub ujawnienia publicznego, wiedząc, że do naruszenia prawa nie doszło, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2 (art. 57 Ustawy).
§ 9
Zgłoszenia zewnętrzne
1. Zgłaszający ma możliwość złożenia zgłoszenia zewnętrznego do Rzecznika Praw Obywatelskich lub organów publicznych.
2. Rzecznik Praw Obywatelskich oraz organ publiczny są odrębnymi administratorami w zakresie danych osobowych podanych w zgłoszeniu zewnętrznym, które zostało przyjęte przez te organy.
3. Szczegółowy tryb składania zgłoszeń zewnętrznych został opisany w Rozdziale 4 Ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów (Dz. U. poz. 928).
§ 10
Postanowienia końcowe
1. Procedura została zatwierdzona po konsultacjach z przedstawicielami Pracowników, wyłonionymi w trybie przyjętym w Spółce. Oświadczenie o zatwierdzeniu Procedury i przeprowadzeniu konsultacji zawarte jest w załączniku nr 2) do niniejszej Procedury.
2. Za wdrożenie, stosowanie oraz aktualizację Procedury w przypadku zmiany aktualnie obowiązujących przepisów prawa odpowiedzialny jest Zarząd Spółki.
3. Niniejsza Procedura wchodzi w życie z dniem 25.09. 2024 r.
Załączniki:
1) Formularz zgłoszenia naruszenia prawa;
ZAŁĄCZNIK nr 1)
FORMULARZ ZGŁOSZENIA NARUSZENIA PRAWA W PRIMAVERA HOTELE SP. Z O.O.
I. Imię i nazwisko Zgłaszającego:...................................................................*
II. Stosunek prawny łączący Zgłaszającego ze Spółką:..........................
III. Data zaistnienia naruszenia prawa lub pozyskania informacji o danym naruszeniu:........................................................................
IV. Miejsce zaistnienia naruszenia prawa:......................................................
V. Imię i nazwisko osoby, która dopuściła się naruszenia prawa: .....................................................................
VI. Dane świadków zaistnienia naruszenia prawa (jeśli są):
1) ................................................................................................
2) ...............................................................................................
3) ..............................................................................................
4) ...............................................................................................
VII. Opis sytuacji lub okoliczności, w której doszło do naruszenia prawa:
..........................................................................................................
...........................................................................................................
..........................................................................................................
...........................................................................................................
...........................................................................................................
.............................................................................................................
.............................................................................................................
.............................................................................................................
VIII. Wykaz załączników (przykładowo: zdjęcia, nośniki CD, pendrive, transkrypcja rozmów):
1) ......................................................................................................
2) .....................................................................................................
3) ......................................................................................................
4) .......................................................................................................
Oświadczam, że jestem świadomy/-a odpowiedzialności karnej w przypadku złożenia fałszywego zgłoszenia:
*,,Kto dokonuje zgłoszenia lub ujawnienia publicznego, wiedząc, że do naruszenia prawa nie doszło, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2”. (art. 57 Ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów)
__________________________________
(data i podpis Zgłaszającego)
Administratorem danych osobowych Zgłaszającego, danych osobowych innych osób zawartych w treści zgłoszenia oraz danych osobowych zgromadzonych w rejestrze zgłoszeń jest Spółka.
Dane osobowe Zgłaszającego oraz osób, których zgłoszenie dotyczy są przechowywane i chronione zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”).
Primavera Jastrzębia Góra
ul. Rozewska 40/42
84-104 Jastrzębia Góra