zadzwoń
rezerwuj
messenger

Porady / Psychologia

Odchudzanie a motywacja do działania

Odchudzanie, a motywacja do działania

W tym artykule poświęcimy uwagę motywacji do działania i temu, gdzie jej szukać, aby była długotrwała oraz stanowiła dla nas solidny fundament.
Bardzo wiele osób dobrze rozumie, jak dużym wyzwaniem może być walka o atrakcyjną sylwetkę. Jedzenie jest jedną z wielu przyjemności w naszym życiu, a dla niektórych to błyskawiczny sposób na łagodzenie stresu czy napięć. A odpowiednie odżywianie to podstawa zdrowego odchudzania. Warto się przyjrzeć swoim nawykom, ponieważ kształtują one naszą codzienność i wpływają na to jak się czujemy i jak wyglądamy.

Motywacja do działania to podstawa!

Wiele osób zabiera się do odchudzania w niewłaściwy sposób, nie przygotowując się do niego mentalnie. Kluczowe jest odnalezienie przede wszystkim silnej motywacji do działania. To właśnie ona determinuje to, jakie efekty przyniosą nasze wysiłki. Warto dobrze przemyśleć, dlaczego chcemy się odchudzać i jakie korzyści odniesiemy kiedy utracimy zbędne kilogramy. Dobre rezultaty może dać przygotowanie planu działania, ale trzeba tu wdrażać raczej zasadę małych kroków, a nie drastycznych cięć. Systematyczność i długofalowe działania zawsze sprawdzają się lepiej niż „słomiany zapał”. Nie chcemy przecież, aby nasza motywacja do działania skończyła się bardzo szybko, a w rezultacie dopadło nas zwątpienie, całkowita rezygnacja i…efekt jojo.

Różnica między motywacją wewnętrzną a zewnętrzną

Pierwszym krokiem powinno być zastanowienie się, jaka jest nasza motywacja wewnętrzna. Zadaj sobie pytanie, „Co mnie pobudza do zmiany?” Czy jest to głęboka troska o własne zdrowie i dobre samopoczucie? Taka motywacja do działania jest jak najbardziej słuszna, ale warto ją dodatkowo wzmocnić rozmyślając o innych korzyściach jakimi mogą być: atrakcyjny wygląd, większy wybór modnych ubrań i silniejsze poczucie pewności siebie.

Motywacja zewnętrzna to nieco inny rodzaj determinacji. Może lekarz zalecił dietę, aby poprawić wyniki lub założyliśmy się z przyjacielem, że do końca roku wynik na wadze nie będzie już 3 cyfrowy. Taka motywacja zewnętrza również może być skutecznym bodźcem do działania, choć wymaga zachęt, jest raczej krótkotrwała i ulega wpływom często niezależnym od nas.

To od naszej osobowości zależy, jaki rodzaj motywacji najlepiej zadziała oraz pomoże osiągnać efekty.

Odpowiednia motywacja do działania

Odchudzanie bywa prawdziwą walką z pokusami i słabościami. Motywacja do działania to skuteczne narzędzie, które pozwoli nam pokonać wroga. Motywacja wewnętrzna pochodzi z naszych głębokich pragnień, silnych odczuć i przekonań. Im silniejsza, tym trudniej uśpić jej głos.

Motywacja zewnętrzna może być dodatkowym orężem, ale nie warto na niej opierać całego planu działania, bo ten rodzaj paliwa może nam się skończyć długo przed metą. Osobiste przekonanie o słuszności działania to szansa na znacznie lepsze rezultaty. To po prostu bardziej wydajny silnik, który nie zawodzi nawet na długich trasach. Taką podróż przypomina właśnie nasza dieta. To nie przejazd z punktu A do punktu B, ale podróż, do której trzeba się odpowiednio przygotować, aby sprawiała przyjemność. Jak widać motywacja do działania niejedno ma imię i może dawać różne efekty.

Poszukaj więc motywacji wewnętrznej i pielęgnuj pozytywne nastawienie, a jeśli to nie wystarczy, zadbaj o motywację zewnętrzną. Czasem oznacza ona przyjaciół, którzy chcą dla nas dobrze i będą nas wspierać w wysiłkach, dołączenie do grupy on-line, gdzie osoby z podobnym celem wymieniają się doświadczeniami (np. Zdrowe Odchudzanie – wspieramy, motywujemy, inspirujemy na Facebook) lub regularny (opłacony „z góry”) trening.

wyznacz trasę

Primavera Jastrzębia Góra

tel.: +48 58 774 45 51

ul. Rozewska 40-42

84-104 Jastrzębia Góra

Napisz do nas